کد خبر: 185595737
تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 تير 1397
خانه » فناوری » موبایل دات آی آر » معرفی Mi Pad 4، تبلت جدید شرکت شائومی
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

به گزارش چی 24 به نقل از موبایل دات آی آر:

واحد خبر mobile.ir : بازار تبلت در طی چند سال گذشته با شرایط نامناسبی روبرو بوده و طبق گزارش IDC از بازار تبلت در سه‌ماهه پایانی سال 2017، افت عرضه محصولات در این بازار به سیزدهمین فصل متوالی خود رسیده است. در این شرایط که حتی iPadهای اپل نیز از روزهای اوج خود فاصله دارند و بازار به سمت محصولات خاص و نمونه‌های متکی بر محتوا همچون تبلت‌های آمازون پیش می‌رود، کمتر شرکت بزرگی تبلت جدیدی را به بازار ارائه می‌کند. اما شرکت شائومی که سال گذشته از تبلت Mi Pad 3 رونمائی کرده بود امسال نیز این رده را فراموش نکرده و در روز 25 ژوئن (4 تیر 1397) نسل جدید این کلاس را با نام Mi Pad 4 با برخی تغییرات و قیمت مناسب به معرض نمایش گذاشته است.

Introducing Xiaomi Mi Pad 4

Mi Pad 3‌ سال گذشته درست مثل Mi Pad 2 که نزدیک به یک سال و نیم قبل از آن و در اواخر سال 2015 به بازار عرضه شده بود یک نمونه 7.9 اینچی با وضوح صفحه‌نمایش 2048×1536 پیکسلی بود که از این لحاظ شرایطی کاملا مشابه آی‌پد مینی‌های نسل دوم به بعد شرکت اپل داشته و طراحی آن نیز به میزان زیادی به این تبلت‌ها شباهت دارد. Mi Pad 4 اما در طراحی نسبتا متفاوت عمل کرده و از لحاظ سایز و نسبت صفحه‌نمایش نیز نمونه جدیدی را به نمایش گذاشته است. Mi Pad 4 در بخش پردازشی قدرتمندتر از همیشه بوده و با به‌کارگیری یکی از پروسسورهای خوش‌نام رده میانی جایگاه متفاوتی را نسبت به دو نسل پیشین این کلاس به خود اختصاص می‌دهد.

Introducing Xiaomi Mi Pad 4

صفحه‌نمایش این تبلت با 0.1 اینچ اختلاف نسبت به مدل‌های پیشین حالا 8 اینچی است اما رزولوشن آن یک پله کاهش یافته و به 1920×1200 پیکسل رسیده است. این صفحه‌نمایش با نسبت 16:10 حالا کشیده‌تر از گذشته بوده و حاشیه‌های کمتری نیز در بالا و پائین آن به چشم می‌خورد جالب‌ اینکه به گفته شائومی، مساحت این صفحه‌نمایش به لطف نسبت 16:10 حالا 9.4 درصد کوچک‌تر از قبل شده است!

ارتفاع تبلت، 0.2 میلی‌متر کاهش یافته و به 200.2 میلی‌متر رسیده است که باریک‌تر شدن حاشیه‌های عمودی در این کاهش ارتفاع بی‌تأثیر نبوده‌اند. این ماجرا در زمینه عرض با شدت بیشتری به وقوع پیوسته و عرض 120.3 میلی‌متری این تبلت، 12.3 میلی‌متر نسبت به Mi Pad 3 با کاهش روبرو شده است. ضخامت این مدل اندکی بیشتر شده و از 6.95 میلی‌متر سال گذشته حالا به 7.9 میلی‌متر رسیده است.

Introducing Xiaomi Mi Pad 4

وزن Mi Pad 4 نزدیک به 342.5 گرم است که در این مورد افزایش مشخصی نسبت به وزن 328 گرمی Mi Pad 3 مشاهده می‌شود.

دوربین معمولا جائی در بین امکانات اصلی تبلت‌ها، حتی در نمونه‌های کوچک‌تر نداشته و کمتر کاربری از دوربین تبلت برای برداشت تصویر استفاده می‌کند با این حال دوربین 13 مگاپیکسلی اصلی Mi Pad 4 در بخش پشتی با تغییر ملایمی روبرو شده و دهانه دیافراگم آن‌با ارتقاء از f/2.2 به f/2.0 اندکی بازتر شده است. فیلم‌برداری این دوربین حداکثر با وضوح 1080/30p انجام شده و از فلش نیز در کنار آن خبری نیست. دوربین سلفی تبلت روی کاغذ تغییری نکرده و همچنان با یک نمونه 5 مگاپیکسلی f/2.0 روبرو می‌شویم این دوربین در غیبت سنسور اثر انگشت برای شناسائی چهره نیز به کار می‌رود و تنها سخت‌افزار تعیین هویت بیومتریک دستگاه به حساب می‌آید. تشخیص چهره در این تبلت تفاوت خاصی با سیستم استاندارد اندروید در این زمینه ندارد و تنها برخی تغییرات نرم‌افزاری در آن به چشم می‌خورد از این رو نمی‌توان انتظار سرعت و دقت بالائی را از آن داشت.

Introducing Xiaomi Mi Pad 4

پروسسور پردازشی Mi Pad 4 بی‌شک بزرگ‌ترین تغییر صورت گرفته در این تبلت به حساب می‌آید؛ پردازش در این مدل با چیپ‌ست 14 نانومتری Snapdragon 660 صورت می‌پذیرد که در مقایسه با MediTek MT8176 حاضر در Mi Pad 3 با لیتوگرافی 28 نانومتری برتری کاملا محسوسی را ارائه می‌کند. اسنپ‌دراگون 660 شامل 4 هسته 2.2 گیگاهرتزی کاستوم Kryo 260 برای پردازش‌های سنگین و 4 هسته ضعیف‌تر 1.8 گیگاهرتزی برای کارهای سبک است و پردازش گرافیک آن نیز توسط Adreno 512 انجام می‌پذیرد. حافظه داخلی و حافظه رم تبلت برخلاف Mi Pad 3 که تنها در یک نسخه 4GB/64GB ارائه شده بود حالا در دو ورژن مختلف 3GB/32GB و 4GB/64GB ارائه می‌شود که هر دو مدل با اسلات microSD در کناره سمت چپ، تا 256 گیگابایت دیگر امکان ارتقاء دارند. نوع حافظه داخلی دستگاه البته تغییری نکرده و هنوز از نوع eMMC 5.1 است.

Introducing Xiaomi Mi Pad 4

ظرفیت باتری Mi Pad 4 با کاهشی نزدیک به 10 درصدی نسبت به Mi Pad 3‌ به 6 هزار میلی آمپر ساعت کاهش پیدا کرده که این با توجه به کاهش وضوح صفحه‌نمایش از یک سو و مصرف کاملا پائین‌تر پروسسور 14 نانومتری دستگاه‌ از سوی دیگر، ممکن است حتی دوام بالاتری را نیز برای Mi Pad 4 به همراه بیاورد. شائومی در معرفی این باتری به شارژ سریع اشاره‌ای نکرده و تنها به 10 واتی بودن شارژر (5 ولت و 2 آمپر) اکتفا کرده است.

Introducing Xiaomi Mi Pad 4

اتصالات سیمی در این تبلت مثل دو نسل قبلی با USB-C انجام شده و خوشبختانه همچنان جک 3.5 میلی‌متری هدست سر جای خود بالای تبلت دیده می‌شود. اسپیکرهای دوگانه Mi Pad 4 از پشت تبلت به بخش زیرین و دو طرف پورت USB-C منتقل شده‌اند که در این مورد نیز شباهت نزدیکی بین Mi Pad 4 و نمونه‌ای مثل iPad Mini 4 دیده می‌شود. وای‌فای تبلت از نوع ac دوباند بوده و بلوتوث 5 نیز به لیست امکانات آن در این بخش افزوده شده است. Mi Pad 4 در ورژن 64 گیگابایتی خود علاوه بر نسخه وای‌فای با اتصالات Cellular و قابلیت LTE نیز ارائه می‌شود که البته طبیعتا قیمت بالاتری خواهد داشت. نسخه Cellular تبلت علاوه بر برقراری اتصالات سیم‌کارتی از مسیریابی مبتنی بر GPS/GLONASS/Beidou نیز پشتیبانی می‌کند.

Introducing Xiaomi Mi Pad 4

شائومی Mi Pad 4 از هم‌اینک برای پیش‌سفارش درچین در دسترس قرار دارد و ارائه رسمی آن به بازار نیز به 29 ژوئن (8 تیر 1397) موکول شده است. این تبلت در دو رنگ مشکی و رز-گلد با قیمت 1,099 یوان چین (با نرخ فعلی تبدیل ارز نزدیک به 167 دلار آمریکا) برای نسخه 3GB/32GB و 1,399 یوان (نزدیک به 213 دلار) برای ورژن 4GB/64GB عرضه می‌شود و نسخه Cellular مجهز به درگاه سیم‌کارت با حافظه 4GB/64GB نیز 1,499 یوان (228 دلار) قیمت‌گذاری شده است.  

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
طراحی پرتال خبری، توسط پارس نوین